Zaangażowna i lojalna społeczność kluczem do wysokich zasięgów organicznych

Brak kosztów, wysokie zasięgi, kilkaset łapek w górę i bezcenne komentarze, czyli bujamy w facebookowo-instagramowych obłokach. Czy jest to w ogóle możliwe i jeśli tak, to jak tego dokonać? W mediach społecznościowych nie ma na to jednej złotej zasady / drogi, która w każdym przypadku się sprawdzi i pozwoli napędzić Twój biznes. To kwestia dopasowania się do grupy docelowej, metoda prób i błędów oraz niezwykła wytrwałość.

Poniżej zamieszczam kilka porad, dzięki którym będziesz krok przed konkurencją – mimo, że przed Tobą wiele prób, będziesz wiedział w jakim obszarze się poruszać.

1. Daj coś od siebie i nie oczekuj natychmiastowego zwrotu kosztów

Pozwól, żeby ludzie Cię polubili i zaangażuj ich w jakiś sposób w tworzenie swojej marki. Spraw, by mieli realny wpływ na jej funkcjonowanie (na stories za pomocą ankiet, post z głosowaniem za pomocą reakcji).

  • Prowadzisz restaurację – daj możliwość wyboru menu / nazwania potrawy 
  • Projektujesz ubrania – pozwól wybrać wzór, który ma się znaleźć w najnowszej kolekcji
  • Prowadzisz naukę jazdy – zaangażuj społeczność do wyboru gratisu, który otrzyma kursant 

…i tak dalej.

Ludzie kochają, kiedy ich słuchasz i spełniasz oczekiwania. Ty na tym tylko korzystasz.

2. Organizuj konkursy z nagrodami

Najpewniejsza forma reklamy i budowania społeczności, która zawsze ma pozytywny odbiór. Na początek postaw na proste zasady i zadanie, które każdy jest w stanie wykonać – zwiększysz tym samym liczbę uczestników. Zadbaj o atrakcyjną nagrodę i do dzieła! Zwycięzcy Cię pokochają, pozostali pozytywnie zapamiętają. Nie zapominaj o kwestiach prawnych – przygotuj regulamin.

3. Wprowadź element humorystyczny do komunikacji – kochamy się śmiać i żartować, dlaczego więc z tego nie skorzystać?

Pokaż, że też jesteś człowiekiem, który utożsamia się z klientami. Uruchom wyobraźnię i stwórz nieszablonową akcję / mem / komiks / grafikę, która rozbawi Twoich fanów do łez. To często niedoceniane działania, które na pierwszy rzut oka nie odnoszą się bezpośrednio do działalności, którą prowadzisz. Według mnie jest zupełnie inaczej i mam na to twarde dowody. 😉

Komentarze, łapki w górę, serduszka i udostępnienia gwarantowane.

4. Bądź człowiekiem

Szczerością zbudujesz wiarygodność i sprawisz, że w momentach kryzysu ludzie po prostu będą chcieli Ci pomóc. Bądź dobry, słuchaj swoich klientów i postaraj wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom – zarówno podczas bezpośredniego kontaktu, jak i za pomocą mediów społecznościowych. 

Najprościej mówiąc – nie oszukuj ich. Nawet jeśli popełniłeś błąd, przyznaj się. Kłamstwo zawsze wyjdzie na jaw i niełatwo będzie Ci o wybaczenie.

5. Bierz udział w akcjach charytatywnych

Jako ludzie jesteśmy wrażliwi na krzywdę innych i czasem za wszelką cenę chcemy pomóc tym, którzy tego potrzebują. Nie bądź obojętny również jako marka i jeśli tylko masz taką możliwość, zorganizuj zbiórkę, zbieraj nakrętki lub wymyśl inną nieszablonową akcję, którą głośno komunikuj w mediach społecznościowych. Klienci nie przejdą obojętnie obok Twojego apelu i chętnie dołączą się do pomocy. 

Zbudujesz wokół siebie pozytywny wizerunek, który jest dziś bezcenny. Wizerunek, o który wszyscy zawzięcie walczą.

Dlaczego o tym piszę?

Dla naszego klienta wygenerowaliśmy prawie 15 000 zasięgu nie inwestując w to ani złotówki (i nie był to konkurs na lajki 😉). Warto dodać, że fanpage w tamtym momencie miał ok. 800 polubień.

  • 555 reakcji (łącznie z reakcjami pod udostępnieniami)
  • 50 udostępnień posta
  • 35 komentarzy
  • zasięg organiczny: 14 851

Treści, które tworzyliśmy od samego początku angażowały i pozwalały osiągać kolejne cele, które sobie stawialiśmy. Klienci pokochali to co oferował im klient, a my po prostu cieszymy się, że to co robimy ma sens.

Podsumowanie

Wielu z nas zapomina do czego tak naprawdę służą media społecznościowe w biznesie. Na co dzień nie sposób znaleźć czas na analizy, tworzenie treści i działania kreatywne, mając na głowie wszystkie sprawy organizacyjne. Rozumiemy to, dlatego chętnie pomożemy Ci w strategii i prowadzeniu kanałów w mediach społecznościowych. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Co może zaoferować Ci nasza agencja reklamowa?

 

Chcesz wycisnąć maxa ze swoich zasięgów organicznych?

Dobrze się składa. Mamy wiele pomysłów, które przekuwamy w wysokie zaangażowanie odbiorców bez wydawania na ten cel złotówki.

Na dobry początek współpracy wycenimy działania dla Ciebie całkowicie za darmo. 🙂

 

Chcę wycenę!


Autor wpisu

Daniel Jabłoński

W Storilo odpowiadam za komunikację marek na Facebooku i Instagramie.

 

Może Cię też zainteresować

Dodaj komentarz