Jak element ludzki w komunikacji może Ci pomóc?

Nie ważne, czy prowadzisz gabinet stomatologiczny, małą pizzerię, ekskluzywną restaurację, biuro nieruchomości lub serwis dla rowerów – za Twoimi usługami stoją ludzie, którzy wykonują określone zadania. Na pierwszy rzut oka klienci przychodzą do Ciebie w jakimś celu, który zależy od Twojej działalności, ale czy wybierają Twoją firmę tylko dlatego, że dobrze wykonujesz swoją robotę? Niekoniecznie.

Jesteśmy ludźmi, a to znaczy, że lubimy (jedni bardziej, drudzy mniej 🙂) przebywać w stadzie. Jasne jest również to, że lepiej czujemy się z osobami, z którymi po prostu dobrze się dogadujemy. Rola Twojego personelu jest znacznie większa, niż może wydawać się początkowo. Oprócz swoich podstawowych obowiązków najlepiej, gdyby “zaprzyjaźniali się” z klientami i dbali o nich jak o własnych przyjaciół. Nawet kiedy czasem coś nie pójdzie po Twojej myśli – klient wybaczy, bo przecież się staraliście.

Co ma piernik do wiatraka?

Pokaż swoich ludzi w komunikacji na Facebooku i Instagramie. Niech mówią do Twoich klientów i zapraszają ich na poranną kawę w drodze do pracy albo wieczornego drinka. Złam schemat i nie bój się wyjść naprzeciw sztywnych działań konkurencji. Pamiętaj, że ludzie kochają autentyczność i zapadniesz im w pamięć, jeśli od czasu do czasu sam zapozujesz do zdjęcia i pokażesz się szerszej publice.

Co konkretnie możesz zrobić?

  • przedstawić swoją ekipę – na wspólnym zdjęciu, zorganizować serię z dowolnym # (np. toMy) i co tydzień odkrywać kolejną osobę
  • pozować z produktami, które sprzedajesz
  • mów do klientów na stories – pokochają Cię, serio!
  • dobrze czujesz się przed kamerą? Zrób live’a – nie ma nic lepszego 😉
  • czasem daj się ponieść i pokaż swój zespół od kuchni w niecodziennych sytuacjach – przecież wszyscy się wygłupiamy, to normalne 🙂 – wiarygodność i autentyczność gwarantowana

Skąd takie wnioski?

Marki stawiające na ten rodzaj komunikacji i pokazujące działanie biznesu od kuchni są po prostu lepiej postrzegane i łatwiej im zaufać. Ty sam i pracownicy nie jesteście już anonimowi, a łączy Was jakakolwiek więź. Bądź pewny, że ten trend będzie utrzymywał się przez kolejnych kilka lat, dlatego warto, żebyś zwrócił uwagę, czy w komunikacji Twojej firmy wplatasz “element ludzki”. Pamiętaj, że dziś konkurencja kryje się za każdym rogiem i to klient wybiera, z kogo usług będzie korzystał. Zaoferuj coś innego, czego jeszcze nie oferują mu inni – zaoferuj siebie.

Jak przemyciliśmy ludzi w komunikacji naszego klienta?

Dodamy jeszcze, że każdy taki post cieszył się dużą aktywnością – cel za każdym razem został osiągnięty.

Podsumowanie

Zdawałeś sobie sprawę, że to nie zawsze produkt gra główną rolę w Twojej działalności? Pamiętaj, że wszystkie chwyty są dozwolone, a ogranicza Cię tylko wyobraźnia. Jeśli chcesz skorzystać z naszych pomysłów, skontaktuj się z nami – razem zrobimy coś fajnego!

Co może zaoferować Ci nasza agencja reklamowa?

 

Chcesz wdrożyć takie działania u siebie?

Świetnie trafiłeś! Mamy całe morze pomysłów, dzięki którym klienci poznają Ciebie i wartości, którymi kieruje się Twoja firma. 

Na dobry początek współpracy wycenimy działania dla Ciebie całkowicie za darmo. 🙂

 

Chcę wycenę!


Autor wpisu

Daniel Jabłoński

W Storilo odpowiadam za komunikację marek na Facebooku i Instagramie.

 

Może Cię też zainteresować

Dodaj komentarz