5 błędów, które być może popełniasz w social media

To, że aktywność w mediach społecznościowych jest koniecznością pewnie wie już każdy z Was. Jak je prowadzić, żeby skutecznie sprzedawały? Po pierwsze zadaj sobie pytanie: po co chcę to robić? Najprostsze odpowiedzi nasuwają się od razu: chcę pokazać mój produkt, chcę zaprosić ludzi do mojej restauracji, chcę sprzedawać. Ok, to bez wątpliwości dobry kierunek. Ale… czy kiedykolwiek zastanowiłeś się dokładnie w jaki sposób to robisz? Czy określiłeś swoje cele i dzień po dniu, krok po kroku do nich dążysz? Budowanie społeczności, zaangażowania, pozyskanie klientów to zadania, które nie należą do łatwych. Przede wszystkim to proces długofalowy. To maraton, nie sprint. Przejdźmy do rzeczy.

1. Nie określiłeś celu swoich działań w social media

Możesz mieć piękny profil, tysiące obserwujących, masę łapek w górę… ale na końcu biznes musi dowozić wyniki. Dlatego zastanów się, czy Twoje działania mają jakikolwiek cel i w przyszłości dadzą Ci to, czego oczekujesz. Przede wszystkim poświęć swój czas. Z doskoku nie uda Ci się poprowadzić skutecznej komunikacji. To godziny researchu, tworzenia treści, grafik, analiza statystyk, konkurencji i porównywanie wyników z poprzednimi miesiącami, żeby wiedzieć, czy w dobrą stronę zmierzasz.

Jeśli od początku wiesz, że sam nie dasz rady działać na wielu frontach, prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych zleć agencji, która będzie wiedziała co zrobić, żebyś mógł zająć się tylko i wyłącznie swoim biznesem.

2. Tworzysz nieciekawe treści

Postaw się w roli klienta, przejrzyj profil, który prowadzisz i postaraj się obiektywnie ocenić wpisy. Czy przeglądając tablicę Facebooka, która jest zalana przeróżnymi treściami, przestałbyś scrollować, a Twoje oczy zatrzymałyby się na wpisie, który popełniłeś? Jeśli ocenisz, że jest dobrze – gratuluję. Jeśli jednak stwierdzisz, że konkurencja zjada Cię na śniadanie i “chcesz być taki jak oni”, musisz coś zmienić. Spójrz jakie treści udostępniają i w jaki sposób to robią. Czy użytkownicy chętnie komentują i biorą udział w życiu tej marki? Ucz się od nich i bacznie obserwuj. Inspiruj się, nie kopiuj.

3. Źle dobrałeś język komunikacji do swojej grupy docelowej

Określ kto jest Twoim klientem:

  • w jakim jest przedziale wiekowym (czy możesz mówić mu na “Ty”)
  • jakim językiem się posługuje
  • czy rozumie to co do niego piszesz (sprawdź czy nie używasz skomplikowanych słów branżowych w swojej komunikacji)
  • czym zajmuje się na co dzień
  • jakich emocji mu dostarczyć (zaskoczyć, rozśmieszyć, dać nadzieję, zmotywować)

To 5 prostych punktów, które pozwolą Ci lepiej poznać osobę, do której kierujesz swoją ofertę. Twoja komunikacja na pewno na tym skorzysta.

4. Nie spamuj

Kwestia częstotliwości i najlepszej pory/złotej godziny na publikację naszych treści to testy, testy i jeszcze raz testy. Skorzystaj ze statystyk, próbuj, analizuj i… nie załamuj się! Każda branża, marka, strategia są inne, dlatego nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi. Pamiętaj jednak, żeby publikować regularnie i na bieżąco informować o zasadach działania, nowościach, godzinach otwarcia, promocjach itd. 

Nie pozwól też, żeby Twój profil zamarł. Tracisz w ten sposób ciągłość komunikacji i w wyniku tego klienci zapominają, że w ogóle istniejesz. Często stoi za tym brak czasu, ale znajdź go chociaż na krótkie komunikaty. Niech ludzie wiedzą, że żyjesz i masz się dobrze!

5. Postaw na spójność profilu

Jeśli w swoim zespole lub wśród znajomych nie posiadasz dobrego grafika, który czuje trendy i wykona profesjonalne grafiki, postaw na darmową aplikację, która sporą część pracy wykona za Ciebie.

Canva – internetowe narzędzie, które umożliwi Ci tworzenie projektów graficznych. Posiada bibliotekę obrazów, grafik i czcionek – wiele z nich możesz wykorzystać zupełnie za darmo. Program online posiada również darmowe filtry oraz inne funkcje edycyjne. Co więcej – możesz tworzyć grafikę o dowolnym rozmiarze. Skorzystaj z gotowych szablonów, stwórz grafikę o dowolnych wymiarach, umieść tekst na zdjęciu – to pierwszy krok, ale jakże ważny do budowania spójności profilu.

Trzymaj się jednego nurtu we wszystkich kanałach (Facebook, Instagram itd.). Postaw na ulotki, menu, materiały promocyjne, które będą kojarzyć się z Twoją działalnością. Prosty trik, dzięki któremu zapadniesz w pamięć swoim klientom – obecnym i tym przyszłym.

Podsumowanie

Tylko 5 kroków dzieli Cię od wejścia na odpowiednie tory. To dopiero początek, przed Tobą długa droga, ale obiecuję Ci, że będzie piękna, inspirująca i ciekawa. Nie zawsze będzie łatwo, ale bądź pewny, że będzie warto! Czy dostrzegłeś błędy, które popełniasz w komunikacji swojej marki? Podziel się z nami w komentarzu!

Po przeczytaniu powyższych wskazówek możesz być nieco zdziwiony, że czasem najprostsze sposoby są najbardziej doceniane i dają najlepsze efekty. To tylko ułamek pomysłów, które wraz z kolejnymi doświadczeniami realizowaliśmy. Oddanie swoich mediów społecznościowych odpowiedniej agencji zaoszczędzi Ci czasu na szukanie sprawdzonych i skutecznych sposobów na stworzenie zaangażowanej społeczności. Jesteśmy gotowi na to wyzwanie!

Co może zaoferować Ci nasza agencja reklamowa?

 

Nie chcesz ryzykować na własną rękę?

Jeśli wolisz sprawdzone rozwiązania, pewne działania, dzięki którym szybciej rozwiniesz swoją firmę, chętnie Ci w tym pomożemy.

Na dobry początek współpracy wycenimy działania dla Ciebie całkowicie za darmo. 🙂

 

Chcę wycenę!


Autor wpisu

Daniel Jabłoński

W Storilo odpowiadam za komunikację marek na Facebooku i Instagramie.

 

Może Cię też zainteresować

Dodaj komentarz