CASE STUDY

Kiedyś były marzenia, dziś jest Wielki Wóz.

To projekt, z którym w pewien sposób się utożsamiamy i który tworzyliśmy wspólnie z właścicielem od samego początku. Byliśmy z nim od pierwszego dnia i wspieramy do dzisiaj. Cieszymy się, że nasze działania przyczyniły się do dynamicznego wzrostu – zarówno fanpage, jak i lokalu.

Zaangażowanie, zaufanie i lojalność - ta historia posiada wszystkie te cechy. Przeżyjmy ją jeszcze raz!

Kornel (właściciel) miał super pomysł na otwarcie nowej gastronomii, a my po prostu postanowiliśmy mu pomóc.

Co należało do naszych zadań?

Naming

Byliśmy odpowiedzialni za stworzenie nazwy miejsca, w którym można zjeść: pizzę, zapiekanki i rollsy (które wtedy były zupełną nowością).

Punktem wyjścia był drewniany wóz, z którego serwowane były dania. Zadanie było teoretycznie proste, ale podobno takie są wbrew pozorom najtrudniejsze. Mieliśmy kilka innych pomysłów, ale ostatecznie w porozumieniu z Klientem postawiliśmy na prostą nazwę, która świetnie współgrała z ówczesnym wyglądem.

Logo

Naszym zadaniem było stworzenie odpowiedniego logo, z którym działalność Klienta miała kojarzyć się lokalnej społeczności

Były dwa nurty, którymi podążaliśmy. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się na drewniane koło i prostym napisem z nazwami dań. Z perspektywy czasu jesteśmy przekonani, że był to strzał w “10”.

Zbudowanie społeczności na Facebooku

Stworzenie fanpage i zbudowanie społeczności, która będzie informowana o bieżących akcjach promocyjnych, serwowanych daniach, godzinach otwarcia. Aktywność była dla nas ważną sprawą, dlatego od czasu do czasu postanowiliśmy umieszczać posty, które bawiły, zaskakiwały lub posiadały nutkę tajemniczości. Udało się. 🙂

Kolejny kanał komunikacji - Instagram

W późniejszym etapie współpracy postanowiliśmy zaistnieć również na Instagramie, gdzie oprócz umieszczania postów dużą wagę przykładaliśmy (i przykładamy) do częstych relacji, które miały informować i angażować odbiorców.

Jakie postawiliśmy sobie cele?

73 reakcje, 9 komentarzy i 4 udostępnienia - lubimy to!

Czym ma wyróżnić się kolejne miejsce, które serwuje m.in. pizzę, do tego nie ma własnego lokalu, tylko ogródek? Dodamy tylko, że wokół znajdują się 3 pizzerie, które mają już swoich klientów i cieszą się niezłym powodzeniem.

Szczególnie chcieliśmy zachęcić młodzież, żeby odwiedziła Wielki Wóz i spróbowała wszystkich dań. Charyzma Kornela, wyjątkowy smak i luźna atmosfera zdały egzamin na 5+ i trochę odetchnęliśmy. Było mocne otwarcie, ale co dalej?

Statystyki sprzedaży były jasne – rollsy biją na głowę resztę dań. Na naszą reakcję nie trzeba było czekać – jeszcze bardziej kładliśmy nacisk na ich pokazanie w różnych konfiguracjach. Pod postami widzieliśmy duże zaangażowanie, kreacje reklamowe dawały zadowalające wyniki.

Sezon letni dobiegł końca, dlatego Wielki Wóz przeniósł się do lokalu umieszczonego nieopodal dotychczasowej lokalizacji.

Otwarcie miało nastąpić w marcu, ale napięcie budowaliśmy sporo wcześniej. Dostawaliśmy wiele sygnałów, że ludzie tęsknią za rollsami, dlatego nie mogliśmy czekać i dać o sobie zapomnieć.

231 reakcji, 44 komentarze, 16 udostępnień - jesteśmy dumni!

 

W dniu otwarcia, o godzinie 12:34 zamieściliśmy poniższy post. Ilość reakcji, komentarzy i wiadomości dał nam wyraźny sygnał, że to nie będzie łatwy dzień dla kuchni.

Na początku 2020 roku postanowiliśmy przekształcić wygląd postów i postawić na spójną komunikację wizualną. Kolory przewodnie – czarny + żółty. 

Dlaczego podjęliśmy taki krok?

Zdawaliśmy sobie sprawę, że nasze posty giną wśród tysięcy innych.

Ten zabieg pozwolił nam odróżnić Wielki Wóz od konkurencji i dał użytkownikom jasny sygnał na kogo post w tej chwili natrafili.

Ludzie są najważniejsi, pamiętajmy o tym.

Obserwując trendy i bazując na własnych doświadczeniach, postanowiliśmy pokazać część załogi w różnych sytuacjach. Na efekty nie musieliśmy długo czekać – posty od początku cieszyły się dużym zaangażowaniem i wiedzieliśmy, że czynnik ludzki jest niezbędny do prowadzenia dalszych działań.

Nie zapomnieliśmy o humorze.

Grupa docelowa pozwoliła nam na dosyć spontaniczną i luźną komunikację, dlatego nie zrezygnowaliśmy z elementów humorystycznych w komunikacji. Nie chcieliśmy przesadzać, ale od czasu do czasu pozwoliliśmy sobie na popularne memy lub aktualnie panujące trendy.

Organizowaliśmy konkursy.

Marzec 2020 roku i boom! Nadszedł lockdown, którego bardzo się obawialiśmy. Wielki Wóz nadal realizował zamówienia na wynos oraz z dowozem. Dla nas oznaczało to jedno – kolejne wyzwanie, by jasno komunikować, jak działa biznes – czy dowozimy, gdzie dowozimy, w jakich godzinach i jak można zamówić.

Komunikaty musiały być jasne i zrozumiałe. W czasie pandemii byliśmy wystarczająco zestresowani, dlatego oszczędziliśmy podobnych sytuacji klientom Wielkiego Wozu i wyłożyliśmy wszystko na tacy.

Dołączyliśmy do akcji #zostańwdomu i zapewnialiśmy o bezpiecznej dostawie.

W czerwcu, gdy lokale gastronomiczne zostały ponownie otwarte, daliśmy znak, że Wielki Wóz to ludzie i bez nich nie ma nas. Nie nakłanialiśmy jednak, by za wszelką cenę zjedli na miejscu – to miał być ich świadomy wybór.

Jesienią 2020 roku branża gastronomiczna znów musiała zmierzyć się z lockdownem. Na szczęście jeszcze wiosną poszliśmy krok naprzód i wiedzieliśmy, że zamówienia na dowóz trzeba rozwinąć tu i teraz, dlatego zima minęła możliwie spokojnie. Przypominaliśmy regularnie w postach i relacjach o numerze telefonu, możliwości zamówienia przez aplikację i stronę internetową.

Kampanie reklamowe, które prowadziliśmy dały wymierne efekty. 
Kucharze w Wielkim Wozie naprawdę nie mieli łatwo, ale strzelamy w ciemno, że nie byli źli z tego powodu. 😉

Ponadto zrealizowaliśmy:

Z miesiąca na miesiąc widzimy jak Wielki Wóz rośnie na naszych oczach i jesteśmy niezwykle dumni, że możemy być częścią tego projektu. Zaufanie jakim zostaliśmy obdarzeni, mogłoby okazać się paraliżujące, ale nic z tych rzeczy – ono napędziło nas jeszcze bardziej.

Ta przygoda trwa nadal i jesteśmy przekonani, że przyniesie nam jeszcze wiele radości.

Ambitne projekty wymagają zdecydowanych działań. Takie lubimy najbardziej.

Chcesz napisać podobną historię?

Daj nam znać i stwórzmy coś niepowtarzalnego. 🙂

Bądź na bieżąco z Wielkim Wozem

Masz pytania dotyczące naszych usług?

Daj nam znać, czego potrzebujesz. Odezwiemy się w ciągu 24h.

    Działamy? ;)

    Odwiedź nas w socialach